הפדרל ריזרב הותיר את הריבית ללא שינוי ב-5.25%-5.50%, למרות ציפיות קודמות להפחתות. הסיבה לכך היא שהכלכלה האמריקאית חזקה והאינפלציה לא ירדה כפי שציפו. הפד האט גם את קצב צמצום אגרות החוב שלו, מ-60 מיליארד דולר לחודש ל-25 מיליארד דולר. יו"ר הפד ג'רום פאוול יקיים מסיבת עיתונאים בשעה 14:30 אחר הצהריים שעון החוף המזרחי כדי לדון בהחלטות ובתוכניות העתידיות.

הבנק הפדרלי האמריקאי מחליט להשאיר את הריבית ללא שינוי

התקוות לסדרה של הורדות ריבית ב-2024 מתפוגגות

הבנק הפדרלי האמריקאי (פד) החליט להשאיר את הריבית ללא שינוי, זאת על אף הציפיות לירידות ריבית חדות לאורך שנת 2024. התקוות לסדרה של הורדות ריבית התפוגגו במהלך השבועות האחרונים, לאחר שהכלכלה האמריקאית והאינפלציה הפגינו חוזק לא צפוי.

האינפלציה נותרת עקשנית

ועדת השוק הפתוח (FOMC) של הפדרל ריזרב אכן החליטה להותיר את טווח הריבית הבסיסית ללא שינוי, ברמה של 5.25%-5.50%. ועדת השוק גם ציינה כי ההתקדמות בהורדת האינפלציה נתקעה השנה, והודיעה כי הורדת ריבית לא תהיה הולמת עד שתהיה לה ביטחון רב יותר שהאינפלציה צועדת "באופן בר קיימא" לעבר יעד של 2%.

הביטקוין יורד בעקבות החלטת הפד

מחיר הביטקוין (BTC) עלה מעט בעקבות ההודעה, אך נותר תחת לחץ, כאשר הוא ירד ביותר מ-4% ל-$58,000.

הפד מאט את קצב צמצום אגרות החוב

בנוסף להחלטת הריבית, הודיעה ועדת השוק על האטת קצב צמצום אגרות החוב הממשלתיות המוחזקות במאזנה (הידוק כמותי) מ-60 מיליארד דולר לחודש ל-25 מיליארד דולר בלבד לחודש. הכלכלן ג'וזף ברוסואלס כתב כי צעד זה צפוי לחזק את התיאבון לסיכון ולהעלות את מחירי הנכסים.

השווקים המסורתיים נפגעו מהשינוי בציפיות

השוק ציפה בתחילת 2024 לסדרה ארוכה של הורדות ריבית מהפדרל ריזרב, אך תקוות אלו התפוגגו במהירות במהלך השבועות האחרונים, שכן הכלכלה האמריקאית ממשיכה להציג חוזק והאינפלציה אף עלתה מעט בארבעת החודשים הראשונים של השנה. על פי כלי ה-CME FedWatch, השוק תמחור (לפני החלטת הפד היום) סיכוי של כ-25% ללא הורדות ריבית השנה. לפני חודש, הסיכוי לכך שהפד לא יקל על המדיניות ב-2024 עמד על 1% בלבד.

הזהב נשאר מאחור

בדיקה בשווקים המסורתיים זמן קצר לאחר הודעת ועדת השוק, מצאה כי המניות נותרו ללא שינוי משמעותי והדולר ותשואות האג"ח ירדו מעט. מחיר הזהב עלה ב-0.5% ל-$2,316 לאונקיה אך נותר נמוך בכ-4% משיא כל הזמנים שלו מעל $2,400 שנרשם באמצע אפריל.

קיבלתם ערך מהמאמר?
שתפו גם חברים:

אם גם אתה רוצה לקרוא את השוק כמו ספר פתוח אני מזמין אותך למחזור הקרוב של תוכנית הליווי שלנו

ניווט מאמרים

כתבו לנו מה דעתכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

חדשות טובות לשוק הקריפטו: בית הנבחרים של ארה"ב שוקל חקיקה להבהרת רגולציה בתחום הנכסים הדיגיטליים

בית הנבחרים של ארצות הברית שוקל חקיקה חשובה בשם חוק FIT21, שמטרתה להבהיר את הרגולציה בתחום הנכסים הדיגיטליים, כולל מטבעות קריפטו. החוק צפוי להוביל לבהירות

קרא עוד »

קצת על Bit4Futures

אנחנו כאן כדי ללמד אתכם לעומק ובהרחבה ברמה הגבוהה ביותר לדעת להרוויח באמצעות טכניקות ואסטרטגיות מסחר שפיתחתנו בשנים האחרונות.

אתם לא תתעשרו מהר זה בטוח! אבל לאט לאט זה אכן יקרה, כי דניאל בן אבו וצוות מוחות מהחזקים בישראל עושים הכל על מנת להעניק לכם ידע מורחב ויעיל על מסחר במטבעות דיגיטליים, ניתוח טכני בצורה עמוקה ביותר, ושיטות מטורפות שלא חשבתם עליהם.

אנחנו מזמינים אתכם לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות ובקבוצות הוואטסאפ כדי להישאר מעודכנים בכל מה שקשור לעולם הקריפטו ולקבל עוד תוכן איכותי, סקירות מטבעות וניתוחי עסקאות עוד לפני שאנחנו נכנסים לעסקה!

להצטרפות לקבוצת הוואטסאפ החינמית שלנו ומעקב ברשתות לחצו על האייקונים

תעשה עוקב בעמוד האינסטגרם של Bit4Future כדי להישאר תמיד מעודכן בכל מה שקשור לקריפטו ושוק ההון:

כל יום אני וצוות האנליסטים שלי מעלים לשם תוכן חדש ואקסקלוסיבי עם המון המון ערך שאין בשום מקום אחר! חדשות שוק, עדכונים, ניתוחי עסקאות, טיפים לסוחרים, מדריכים מיוחדים לסוחרים ועוד המון ידע איכותי.

הצטרף עכשיו לקבוצת הווצאפ הבלעדית שלנו בה אני והצוות אנליסטים שלי שולחים את העסקאות והניתוחים על המטבעות שאנחנו סוחרים בהם
(לא המלצה למסחר):

הירשמו לנויזלטר שלנו וקבלו חדשות, ניתוחים ועדכונים חמים לפני כולם!

בהרשמה לניוזלטר אני מאשר קבלת דיוור מ Bit4Futures. אנחנו מבטיחים לשלוח רק תכנים איכותיים עם הרבה ערך!