אירוע חציית בלוקים בביטקוין, המתרחש כל 4 שנים, מקטין בחצי את תגמול הכורים, מה שמצמצם את יצירת המטבעות החדשים. ירידה זו בהיצע, יחד עם ביקוש, עשויה להוביל לעליית מחיר.

אירוע חצייה של הביטקוין כל מה שאתם צריכים לדעת.

מה זה אירוע חציית בלוקים?

בביטקוין, כורים מתוגמלים במספר מסוים של ביטקוינים בכל פעם שנוצר בלוק (בערך כל 10 דקות). בתחילת דרכו של ביטקוין, התגמול לכורים היה 50 ביטקוינים לכל בלוק. לאחר כריית 210,000 בלוקים (בערך כל 4 שנים), התגמול לכל בלוק מחצית, ותהליך זה יימשך עד שהתגמול לכל בלוק יגיע ל-0 (בערך בשנת 2140). נכון לעכשיו, התגמול לכל בלוק הוא 6.25 ביטקוינים, וצפוי להצטמצם ל-3.125 ביטקוינים לאחר אירוע החציית הבא.

מדוע זה נעשה?

ביטקוין תוכנן להיות מטבע דפלציוני, בדומה לזהב. ההנחה היא שעם הזמן, כמות הביטקוינים החדשים שתיווצר תקטן, מה שיהפוך אותם נדירים יותר. אם הביטקוינים יהפכו נדירים יותר והביקוש אליהם יגדל לאורך זמן, ניתן להשתמש בביטקוין כמגן מפני אינפלציה, שכן המחיר, המונע על ידי שיווי משקל מחירים, צפוי לעלות. מנגד, מטבעות פיאט (כמו הדולר האמריקאי), מתרחבים לאורך זמן ככל שההיצע הכספי שלהם גדל, מה שמוביל לירידה בכוח הקנייה. תופעה זו ידועה כשחיקה מוניטרית על ידי אינפלציה. דוגמה פשוטה היא להשוות מחירי דיור לפני עשורים למחירים כיום, ותראו שהם עלו משמעותית!

אספקת כסף צפויה מראש

כיוון שאנו יודעים את קצב יצירת הביטקוינים לאורך זמן, ניתן לסמוך על אספקה מתוכנתת/מבוקרת. זה עוזר לנו להבין מהו שיעור האינפלציה הנוכחי של ביטקוין, מה יהיה שיעור האינפלציה בעתיד בנקודת זמן ספציפית, כמה ביטקוינים נמצאים במחזור וכמה נותרו לכרייה.

מי שולט ביצירת הביטקוינים?

הרשת עצמה שולטת ביצירת הביטקוינים, תוך הסתמכות על קונצנזוס בין כל משתתפי הביטקוין. מאז תחילת תכנון הביטקוין, עד היום קיימים כללי הקונצנזוס הבאים:

  • ייווצרו 21,000,000 ביטקוינים לכל היותר
  • יעד של מרווחי בלוקים של 10 דקות
  • אירוע חציית בלוקים מתרחש כל 210,000 בלוקים (בערך כל 4 שנים)
  • תגמול בלוק שמתחיל ב-50 ומחצית באופן רציף בכל אירוע חציית בלוקים עד שהוא מגיע ל-0 (בערך עד שנת 2140)
  • כל שינוי בפרמטרים אלו מחייב את כל משתתפי הביטקוין להסכים בקונצנזוס לאשר את השינוי.

תאריכים של אירועי חציית בלוקים בעבר

    • אירוע חציית הבלוקים הראשון התרחש ב-28 בנובמבר 2012 (UTC) בגובה בלוק 210,000אירוע חציית הבלוקים השני התרחש ב-9 ביולי 2016 (UTC) בגובה בלוק 420,000אירוע חציית הבלוקים השלישי התרחש ב-11 במאי 2020 (UTC) בגובה בלוק 630,000

ביצועי מחיר ביטקוין לאחר אירועי חציית בלוקים

אנשים רבים מאמינים שמחירו של ביטקוין עולה משמעותית לאחר אירוע חציית בלוקים.

להלן תרשים המציג את ביצועי המחיר של ביטקוין לאחר שלושת אירועי חציית הבלוקים האחרונים:

Bitcoin 638169828732680096
אירוע חצייה של הביטקוין כל מה שאתם צריכים לדעת. 2

כפי שניתן לראות בתרשים, מחיר הביטקוין עלה באופן משמעותי לאחר כל אירוע חציית בלוקים.

עם זאת, חשוב לציין ש קשה לקבוע בוודאות מה גורם לעליות מחירים אלו.

ייתכן שגורמים נוספים, מלבד אירוע חציית הבלוקים, השפיעו על מחיר הביטקוין בתקופות אלו.

גורמים נוספים שיכולים להשפיע על מחיר הביטקוין כוללים:

    • ביקוש כללי: אם יותר אנשים רוצים לקנות ביטקוין, המחיר יעלה.רגולציה: ממשלות ברחבי העולם עדיין עובדות על אופן הרגולציה של ביטקוין, וחדשות חיוביות בנוגע לרגולציה יכולות להוביל לעליית מחירים.אימוץ: ככל שיותר עסקים ואינדיבידואלים יקבלו ביטקוין כאמצעי תשלום, כך הביקוש יעלה והמחיר צפוי לעלות בהתאם.סנטימנט בשוק: מצב הרוח הכללי בשוק יכול גם להשפיע על מחיר הביטקוין. אם המשקיעים מרגישים אופטימיים, הם עשויים להיות סביר יותר להשקיע בנכסים מסוכנים כמו ביטקוין.

לסיכום:

אירועי חציית בלוקים הם חלק חשוב מהפרוטוקול של ביטקוין, והם עשויים להשפיע משמעותית על מחיר הביטקוין.

עם זאת, חשוב לזכור שגורמים רבים אחרים יכולים להשפיע על המחיר, וקשה לקבוע בוודאות מה יקרה לאחר אירוע חציית בלוקים.

קיבלתם ערך מהמאמר?
שתפו גם חברים:

אם גם אתה רוצה לקרוא את השוק כמו ספר פתוח אני מזמין אותך למחזור הקרוב של תוכנית הליווי שלנו

ניווט מאמרים

כתבו לנו מה דעתכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

חדשות טובות לשוק הקריפטו: בית הנבחרים של ארה"ב שוקל חקיקה להבהרת רגולציה בתחום הנכסים הדיגיטליים

בית הנבחרים של ארצות הברית שוקל חקיקה חשובה בשם חוק FIT21, שמטרתה להבהיר את הרגולציה בתחום הנכסים הדיגיטליים, כולל מטבעות קריפטו. החוק צפוי להוביל לבהירות

קרא עוד »

קצת על Bit4Futures

אנחנו כאן כדי ללמד אתכם לעומק ובהרחבה ברמה הגבוהה ביותר לדעת להרוויח באמצעות טכניקות ואסטרטגיות מסחר שפיתחתנו בשנים האחרונות.

אתם לא תתעשרו מהר זה בטוח! אבל לאט לאט זה אכן יקרה, כי דניאל בן אבו וצוות מוחות מהחזקים בישראל עושים הכל על מנת להעניק לכם ידע מורחב ויעיל על מסחר במטבעות דיגיטליים, ניתוח טכני בצורה עמוקה ביותר, ושיטות מטורפות שלא חשבתם עליהם.

אנחנו מזמינים אתכם לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות ובקבוצות הוואטסאפ כדי להישאר מעודכנים בכל מה שקשור לעולם הקריפטו ולקבל עוד תוכן איכותי, סקירות מטבעות וניתוחי עסקאות עוד לפני שאנחנו נכנסים לעסקה!

להצטרפות לקבוצת הוואטסאפ החינמית שלנו ומעקב ברשתות לחצו על האייקונים

תעשה עוקב בעמוד האינסטגרם של Bit4Future כדי להישאר תמיד מעודכן בכל מה שקשור לקריפטו ושוק ההון:

כל יום אני וצוות האנליסטים שלי מעלים לשם תוכן חדש ואקסקלוסיבי עם המון המון ערך שאין בשום מקום אחר! חדשות שוק, עדכונים, ניתוחי עסקאות, טיפים לסוחרים, מדריכים מיוחדים לסוחרים ועוד המון ידע איכותי.

הצטרף עכשיו לקבוצת הווצאפ הבלעדית שלנו בה אני והצוות אנליסטים שלי שולחים את העסקאות והניתוחים על המטבעות שאנחנו סוחרים בהם
(לא המלצה למסחר):

הירשמו לנויזלטר שלנו וקבלו חדשות, ניתוחים ועדכונים חמים לפני כולם!

בהרשמה לניוזלטר אני מאשר קבלת דיוור מ Bit4Futures. אנחנו מבטיחים לשלוח רק תכנים איכותיים עם הרבה ערך!