מסחר במינוף הוא השקעה באמצעות כסף שהוא לא שלנו, אנחנו מלווים מהבורסה כסף . סוחרים איתו ולבסוף מחזירים לבורסה את הכסף בתוספת הריבית על ההלוואה אשר גדלה ככל שהפוזיציה נשארת פתוחה יותר זמן.

מהו מינוף במסחר בקריפטו ?

מסחר במינוף הוא השקעה באמצעות כסף שהוא לא שלנו, אנחנו מלווים מהבורסה כסף . 

סוחרים איתו ולבסוף מחזירים לבורסה את הכסף בתוספת הריבית על ההלוואה אשר גדלה ככל שהפוזיציה נשארת פתוחה יותר זמן.

במסחר בקריפטו, מינוף מתייחס לשימוש בהון בהלוואה לביצוע עסקאות. מסחר במינוף יכול להגביר את כוח הקנייה או המכירה שלך, ולאפשר לך לסחור בסכומים גדולים יותר. אז גם אם ההון הראשוני שלך קטן, אתה יכול להשתמש בו כבטוחה כדי לבצע עסקאות ממונפות. בעוד שמסחר ממונף יכול להכפיל את הרווחים הפוטנציאליים שלך, הוא נתון גם לסיכון גבוה – במיוחד בשוק הקריפטו שמאוד תנודתי. היזהר בעת שימוש במינוף לסחור בקריפטו. זה עלול להוביל להפסדים משמעותיים אם השוק נגד הפוזיציה שלך . 

מסחר מינוף יכול להיות מבלבל, במיוחד למתחילים. אבל לפני שמתנסים במינוף, חשוב להבין מה זה ואיך זה עובד. אנו נתמקד במסחר במינוף בשווקי קריפטו, אך חלק גדול מהמידע תקף גם עבור שווקים נוספים.

מהו מינוף במסחר קריפטו?

מינוף מתייחס לשימוש בהון בסוג של הלוואה מהבורסה כדי לסחור במטבעות קריפטוגרפיים או בנכסים פיננסיים אחרים. זה מגדיל את כוח הקנייה או המכירה שלך כך שתוכל לסחור עם יותר הון ממה שיש לך כרגע בארנק. בהתאם לבורסת הקריפטו שבה אתה סוחר, תוכל ללוות עד פי 100 מהיתרה בחשבונך.

כמות המינוף מתוארת כיחס, כגון 1:5 – (X5), או 1:10 – (X10) , או 1:20 (20x). זה מראה כמה פעמים ההון הראשוני שלך מוכפל. לדוגמה, תארו לעצמכם שיש לכם 100$ בחשבון הבורסה שלכם אבל רוצים לפתוח פוזיציה בשווי 1,000$ בביטקוין (BTC). עם מינוף פי 10, ה-$100 שלך יהיו בעלי כוח קנייה זהה ל-$1,000.

איך עובד מסחר ממונף?

לפני שתוכל להלוות כספים ולהתחיל לסחור עם מינוף, עליך להפקיד כסף לחשבון המסחר שלך. ההון הראשוני שאתה צריך הוא הביטחונות. הבטחונות הנדרשים תלויים במינוף שבו אתה משתמש ובערך הכולל של הפוזיציה שברצונך לפתוח (המכונה מרווח).

נניח שאתה רוצה להשקיע 1,000 $ ב-Ethereum (ETH) עם מינוף פי 10. המרווח הנדרש יהיה 1/10 מתוך 1,000 $, כלומר, אתה צריך שיהיה לך 100 $ בחשבונך כבטוחה עבור הכספים שאתה מלווה . אם אתה משתמש במינוף פי 20, המרווח הנדרש שלך יהיה נמוך עוד יותר (1/20 מ-$1,000 = $50). אך יש לזכור שככל שהמינוף גבוה יותר, כך גדלים הסיכונים.

מלבד הפקדת הביטחונות הראשונית, תצטרך גם לשמור על עוד ביטחונות עבור העסקאות שלך. כאשר השוק נע נגד הפוזיציה שלך, והמרווח יורד מסף התחזוקה, תצטרך להכניס יותר כספים לחשבונך כדי להימנע מסגירה של הפוזיציה .

ניתן לבצע מינוף על פוזיציות לונג ועל  פוזיציות שורט. פתיחת פוזיציית לונג פירושה שאתה מצפה שמחיר המטבע יעלה. לעומת זאת, פתיחת פוזיציית שורט פירושה שאתה מאמין שמחיר המטבע יירד. למרות שזה אולי נשמע כמו מסחר נקודתי רגיל, השימוש במינוף מאפשר לך לקנות או למכור מטבעות על סמך הביטחונות שלך בלבד ולא על ההחזקות שלך. לכן, גם אם אין לך מטבע באופן ממשי, אתה עדיין יכול ללוות אותו ולמכור (לפתוח פוזיציה בשורט) אם אתה חושב שהשוק יירד.

דוגמה לעסקת לונג ממונפת 

  • לדוגמא : אנחנו משקיעים עכשיו באיתריום 2000 דולר במינוף של פי 10 בעזרת הבורסה שמביאה לנו את ההלוואה אז נכון לעכשיו יש לנו 20,000 דולר סך הכל לקנות איתם 
  • לדוגמא החלטנו לקנות בשער מסוים את איתריום במינוף של פי 10. לאחר מכן האיתריום מטפס ב-10 אחוזים נוספים ולכן הסכום שהשקענו היה סך הכל 2000 דולר וכעת יש לנו 22,000 דולר , לעומת רווח של 200$ ללא מינוף
  • אם נסגור את הפוזיציה , נצטרך להחזיר לבורסה את ה-18,000$ שהלוונו בתוספת הריבית ומה שישאר לנו הם כ-4000 דולר פחות הריבית ששילמנו על ההלוואה .
  • ההשקעה הראשונית שלנו הייתה 2000 דולר, היא עלתה ב- 100 אחוזים ל-4000 דולר הרווח שלנו הינו 2000 דולר .

שנחליט שאנחנו רוצים לסגור את הפוזיציה נוכל בעצם להחזיר לבורסה את ההלוואה

 כ – 18,000 $ בתוספת הריבית .

אבל אם אנחנו במינוף של פי 10, גם ההפסדים יחשבו כהפסד של פי 10 ולכן הפסד של 10 אחוזים במינוף כזה יובילו להפסד של 100 אחוזים מהכסף שהשקענו.

בואו ניקח את הדוגמא הקודמת : החלטנו לקנות בשער מסוים את איתריום במינוף של פי 10. לאחר מכן האיתריום ירד ב-10 אחוזים ולכן הסכום שהשקענו היה סך הכל 2000 דולר וכעת יש לנו 0 דולר.

                                        20,000 – 10% = 18,000

אם נפסיד 10 אחוזים מהפוזיציה , נישאר עם 18,000 דולר שהם בכלל שייכים לבורסה ולא לנו ולכן הבורסה תיקח את ההלוואה בכוחות עצמה בתוספת העמלה ואנחנו נישאר בלי כלום.

עיצוב ללא שם 40
עסקת לונג ממונפת על אתריום ( אין בהמור המלצה למסחר , להדגמה בלבד )

דוגמה לעסקת שורט ממונפת 

כעת, תארו לעצמכם שאתם רוצים לפתוח פוזיציית שורט של 10,000 דולר ב-BTC עם מינוף פי 10. במקרה זה, תלווה BTC ממישהו אחר ותמכור אותו במחיר השוק הנוכחי. הביטחונות שלך הם $1,000, אבל מכיוון שאתה נסחר במינוף פי 10, אתה יכול למכור BTC בשווי $10,000.

בהנחה שמחיר ה-BTC הנוכחי הוא 40,000 דולר, לווית 0.25 BTC ומכרת אותו. אם מחיר הביטקוין יורד ב-20% (ירידה ל-32,000 דולר), אתה יכול לקנות בחזרה 0.25 BTC עם 8,000 דולר בלבד. זה ייתן לך רווח נקי של $2,000 (פחות עמלות). 

אבל אם ה-BTC יעלה ב-20% ל-48,000$, תזדקק לתוספת של 2,000$ כדי לקנות בחזרה את ה-0.25 BTC. הפוזיציה שלך תסגר מכיוון שיתרת החשבון שלך מכילה 1,000 דולר בלבד. שוב, כדי למנוע סגירה של הפוזיציה , עליך להוסיף עוד כספים לארנק שלך כדי להגדיל את הביטחונות שלך לפני הגעה למחיר הנזלה ששם הבורסה תסגור לך את הפוזיציה .

למה להשתמש במינוף כדי לסחור בקריפטו?

כאמור, סוחרים משתמשים במינוף כדי להגדיל את גודל הפוזיציה והרווחים הפוטנציאליים שלהם. אבל כפי שאפשר להרוויח אפשר להפסיד , מסחר ממונף יכול להוביל גם להפסדים גבוהים.

סיבה נוספת לסוחרים להשתמש במינוף היא לשפר את הנזילות של ההון שלהם. לדוגמה, במקום להחזיק בפוזיציה ממונפת פי 2 בבורסה אחת, הם יכולים להשתמש במינוף פי 4 כדי לשמור על אותו גודל פוזיציה עם בטחונות נמוכים יותר. זה יאפשר להם להשתמש בחלק השני של כספם במקום אחר (למשל, מסחר בנכס אחר, החזקה, אספקת נזילות , השקעה ב-NFT וכו').

מסחר עם מינוף גבוה עשוי לדרוש פחות הון מלכתחילה, אבל זה מגדיל את סיכויי ההנזלה להיות קרוב יותר . אם המינוף שלך גבוה מדי, אפילו תנועת מחיר של 1% עלולה להוביל להפסדים עצומים. ככל שהמינוף גבוה יותר, מרווח התנודתיות שלך בעיסקה תהיה קטנה יותר. שימוש במינוף נמוך יותר נותן לך יותר מרווח לסחור ולא לחנוק את הפוזיציה . זו הסיבה שבורסות קריפטו מגבילות את המינוף הזמין למשתמשים חדשים.

מינוף מאפשר לכם להתחיל בקלות עם השקעה ראשונית נמוכה יותר ופוטנציאל להביא רווחים גבוהים יותר. ובכל זאת, מינוף בשילוב עם תנודתיות בשוק עלול לגרום להפסדים או רווחים להתרחש במהירות, במיוחד אם אתם לוקח מינוף גבוה למסחר. לסחור תמיד בזהירות והעריכו את הסיכונים לפני ביצוע מסחר ממונף. לעולם אל תסחור בכספים שאינכם יכול להרשות לעצמכם להפסיד, במיוחד בעת שימוש במינוף.

קיבלתם ערך מהמאמר?
שתפו גם חברים:

אם גם אתה רוצה לקרוא את השוק כמו ספר פתוח אני מזמין אותך למחזור הקרוב של תוכנית הליווי שלנו

ניווט מאמרים

כתבו לנו מה דעתכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

קצת על Bit4Futures

אנחנו כאן כדי ללמד אתכם לעומק ובהרחבה ברמה הגבוהה ביותר לדעת להרוויח באמצעות טכניקות ואסטרטגיות מסחר שפיתחתנו בשנים האחרונות.

אתם לא תתעשרו מהר זה בטוח! אבל לאט לאט זה אכן יקרה, כי דניאל בן אבו וצוות מוחות מהחזקים בישראל עושים הכל על מנת להעניק לכם ידע מורחב ויעיל על מסחר במטבעות דיגיטליים, ניתוח טכני בצורה עמוקה ביותר, ושיטות מטורפות שלא חשבתם עליהם.

אנחנו מזמינים אתכם לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות ובקבוצות הוואטסאפ כדי להישאר מעודכנים בכל מה שקשור לעולם הקריפטו ולקבל עוד תוכן איכותי, סקירות מטבעות וניתוחי עסקאות עוד לפני שאנחנו נכנסים לעסקה!

להצטרפות לקבוצת הוואטסאפ החינמית שלנו ומעקב ברשתות לחצו על האייקונים

תעשה עוקב בעמוד האינסטגרם של Bit4Future כדי להישאר תמיד מעודכן בכל מה שקשור לקריפטו ושוק ההון:

כל יום אני וצוות האנליסטים שלי מעלים לשם תוכן חדש ואקסקלוסיבי עם המון המון ערך שאין בשום מקום אחר! חדשות שוק, עדכונים, ניתוחי עסקאות, טיפים לסוחרים, מדריכים מיוחדים לסוחרים ועוד המון ידע איכותי.

הצטרף עכשיו לקבוצת הווצאפ הבלעדית שלנו בה אני והצוות אנליסטים שלי שולחים את העסקאות והניתוחים על המטבעות שאנחנו סוחרים בהם
(לא המלצה למסחר):

הירשמו לנויזלטר שלנו וקבלו חדשות, ניתוחים ועדכונים חמים לפני כולם!

בהרשמה לניוזלטר אני מאשר קבלת דיוור מ Bit4Futures. אנחנו מבטיחים לשלוח רק תכנים איכותיים עם הרבה ערך!